5 jednoduchých tipů pro lepší náladu

DSCF8392Už hezkou dobu slýchávám od kolegů v práci, že mám po ránu podezřele dobrou náladu. Když jsem onehdy odcházela z pekárny s kávou a čerstvým croissantem v ruce a křenila se cestou na metro do sluníčka, uvědomila jsem si, že mi opravdu dlouho nebylo tak hezky. Ráno si zpívám, na lidi v mhd se směju a vedu žoviální smalltalky se zubařkou (!!!). Chcete být taky otravně happy?

Než mi paní prodavačka ze zmíněné pekárny připravila kávu, rozmlouvala jsem s ní způsobem, že poslouchat sama sebe před půl rokem, bude mě chtít moje hejterské já proplesknout. Kolegové v kanceláři zase občas rozespale kroutí hlavou, když protančím kolem kávovaru. I když jsem noční tvor, poslední dobou si rána užívám. Jsem spokojená, usměvavá a cítím se fyzicky i psychicky dobře. Co se stalo? Sepsala jsem vám pár mých jednoduchých (a přitom účinných) tipů, jak zářit na míle daleko. Kdy jindy začít, než s prvním jarním sluníčkem (nebo před daňovým přiznáním):

Snídaně

Zvoní budík a vy ho posunete o 10 minut. Tohle se stane ještě tak 3x, abyste nakonec s překvapeným zařváním Sakra! vyskočili z postele, hodili na sebe nejbližší triko a běželi na tramvaj. Ještě si stačíte koupit banán kafe z řetězce a spěcháte do práce. Tak tohle bylo moje ráno ještě před půl rokem. Až I. mě naučil vstávat o hodinu dřív a rána si užívat. Přiznám se, bylo to těžký (pro mě i pro něj). Vědci z americké univerzity tvrdí (haha), že když nějakou činnost vydržíte dělat 3 týdny, přijmete nový návyk za svůj. Vydržte vstávat a začnete rána taky milovat. Dejte si jako budík oblíbenou písničku, uvařte si čerstvou kávu, usmažte vajíčka a/nebo si zacvičte, přečtěte si v klidu zprávy. Dělejte cokoliv, čím se pro vás stane vstávání příjemné. Teď s ranním sluníčkem vám to půjde samo a do práce půjdete s o 100 % lepší náladou.

Ranní/večerní jóga

Jógují teď všichni a ani já nejsem úplný začátečník, ale problém byl, že jsem jogamatku rozbalovala jen jednou za čas, a to v rámci mých ezo záchvatů. O józe už psala Thea tu, kde zmiňovala YT jogínku Adriene. Ta si na svém kanálu připravila geniální sadu cvičení, která dobře funguje i na extrémní lenochy (mě), totiž 30denní yoga challenge. Pokud se stejně jako já neumíte dokopat k pravidelnému pohybu, challenge můžou být dobrá motivace. Zkuste si ráno zacvičit s 20 minutovým videem a perfektně se nabudíte na nadcházející den (zní to sice jako z ženskýho časopisu, ale vážně to funguje). Cvičení večer má pro mě zase tu výhodu, že si uvolním svaly i mysl po celém dnu v openofficu.

11056849_10206221067474246_1716220351_n

Zpátky do analogu

Checkujete si ještě v posteli palečky a srdíčka? Nechte mobil stranou a první kontakt s virtuálním světem začněte až po ranních rituálech. Já se teď snažím chodit do práce dřív než ostatní, udělám si kávu a až pak, tj. asi 2 hodiny po probuzení, si v klidu projdu e-maily. V MHD si zkuste místo projíždění mobilu přečíst pár odstavců knihy nebo poslouchat hudbu. To samé platí ve chvílích volna. Neumíte si představit, jak jsem si odpočinula za celý týden v Andalusii, kde se můj mobil rozhodl stávkovat a nechytat wifi. Zaklapněte alespoň na pár desítek minut denně notebook a odložte telefon a místo toho čtěte nebo prolistujte časopis, cvičte, vyrábějte… Budete mít stokrát lepší pocit z načerpaných mouder a příběhů z knížky než z nepřítomného projíždění newsfeedu.

Procházky

Choďte. Protáhněte si nohy místo popojíždění tramvají a na cestu si dejte na uši sluchátka nebo si kupte něco dobrého do kelímku a uvidíte, jak vás taková maličkost hned po ránu pozitivně naladí. V práci se zase občas během oběda projděte do vzdálenější restaurace a nechte mozek alespoň na chvíli vypnout a okysličit. O víkendu si naordinujte procházku mimo město. A pokud jste větší sportyspice než já, procházky nahraďte výběhem. Bez instáče!

Koncentrace v práci

Kromě toho, že do práce už díky výše zmíněnému chodím s dobrou náladou, je potřeba si ji udržovat i během dne. Pokud pracujete jako já v openspacu, zkuste se alespoň na část dne zaizolovat. Stačí vám k tomu třeba sluchátka na hlavě. Mně v nich občas ani nic nehraje, ale ostatní na vás najednou přestanou mluvit a rušit tak vaše soustředění na práci. Nebo si najděte klidné místo a pracujte alespoň chvíli sami – uvidíte, jak vám klid pomůže práci zvládnout líp a rychleji. Jednou za čas se na židli nebo v soukromí pořádně protáhněte. Stejně jako kuřáci chodí ven na cigárka, i vy se můžete jít bez výčitek provětrat na pár minut ven a nadýchat se čerstvého vzduchu. A hlavně, jezte jako člověk, ne před monitorem! Jsou to maličkosti, ale jejich dodržování bude mít na vaše duševní zdraví neuvěřitelnej vliv.

Tyhle dílčí změny nejsou žádným instantním návodem, jak si zajistit šťastnou náladu, ale mně osobně přijdou simply brilliant. Pokud máte vy nějaký zaručený tip, jak se cítit spokojeně, napište mi je do komentáře!

PS: I Thea má vlastní recept, jak na klidnější lifestyle, těště se na její článek o slow livingu! Tak hodně štěstí a štvěte okolí svoji dobrou náladou s náma ;))

– rozi

You Might Also Like

4 Comments

  • Reply
    Alice
    17.3.2015 at 21:26

    jo! čtu si a pokyvuju :) ráno bez času na to dát si snídani hezky doma v klidu si nedovedu představit – sice bych mohla spát o chvíli dýl ale to mi za nic nestojí… a potom cestou do práce v metru na uších knihu a rituálek promazávání rukou krásně vonícím krémem od Korresu… jen online jsem skoro pořád no toho se nevzdám :)

    • Rozi
      Reply
      Rozi
      18.3.2015 at 10:56

      To jsem ráda, že pokyvuješ :) Tak přeju spoustu klidných a voňavých ran ;)

  • Reply
    Míša
    29.3.2015 at 22:24

    Super článek! Přesně takhle si snažím zlepšovat náladu i já ;). Ráno bez času na snídani už si ani neumím představit a procházky zbožňuju. A šířit dobrou náladu kolem sebe je k nezaplacení. Stačí, aby se na vás někdo usmál a hned se přestanete kabonit a smějete se taky. Jen víc takových lidí a hned bude svět krásnější ;).

    • Rozi
      Reply
      Rozi
      30.3.2015 at 7:17

      Díky za pozitivní komentář, Míšo! Díky a přeju hodně štěstí v šíření úsměvů ;)

    Leave a Reply