Keep it SLOW 2: Jak se zpomalují úspěšní lidé

8170ca1494face1d69f4c03d71b99d71

Minule jsem vám prozradila 11 tipů, jak se zpomaluju. Neuvěřitelně mě potěšila vaše odezva a moc vám děkuju za všechny komentáře a tipy, jaké máte na uspěchaný životní styl vy. Téma zpomalování se je materiál na několik knih, proto se mi z něj ještě nechce pryč. Položila jsem stejnou otázku několika zajímavým (a podle mého názoru dost zaneprázděným) lidem v mém okolí a o jejich odpovědi se s vámi chci podělit.

Jak se zpomaluješ?

Anit Nosková / PR, stylistka a šéfredaktorka nezávislého webu o módě a knihách fashionbook.cz: „Zpomaluju se svým deníkem. Nepíšu si tam ale, co se mi zrovna přihodilo – je to prostor pro mé nápady, inspirace, myšlenky. Každý den napíšu tři strany. Hodně mě to zpomaluje a uklidňuje.“

Lada Brůnová / PR pro Nadační fond Neuron na podporu vědy, organizátorka Creative Mornings Prague„Vyměnila jsem baleríny za tenisky, tramvaj za vlastní nohy, přenastavila budík a začala do práce chodit pěšky. Uklidňuje mě být venku na čerstvém vzduchu a dívat se kolem sebe. Baví mě sledovat, jak město v průběhu roku mění barvu a dynamiku. Třeba ráda pozoruju, jaké modely svetrů oblíknou paníčkové svým psům do nové sezóny. Všude kolem je tolik příběhů. Slovy klasika: Já když přemýšlím, tak musím chodit. Jo a mám k tomu i hashtag: #pěškydopráce (dokonce se pár lidí přidalo).“

Pavlína Louženská / marketing guru v ZOOT.cz:Nenosím si notebook domů, jezdím na víkend mimo signál, čtu papírové knížky, noviny i časopisy. Medituji, cvičím jógu, plavu a chodím ven s Popíkem (pes). Skoro nepiju žádné zrychlovací nápoje. A sním s otevřenýma očima.“

Tomáš Houska / PR manažer Českého olympijského výboru: „Nejhorší je naučit se vůbec si připustit, že potřebuješ zpomalit. Často se snažím ještě víc zrychlit, abych měl později čas zpomalit. Ale ono se to později samo nedostaví… Nejlépe zpomalím na chatě, kterou mám na trampské osadě, kde není mobilní signál a na televizi se musí chodit dva kilometry do hospody. A to se chodí jen když je nějaká významná sportovní akce.“

Karolína Tomašková / zahraniční reportérka TV Nova a zprávařka v rádiu Wave: „Já jsem zrovna se zpomalováním měla poslední rok velkej problém. Moc mi to nešlo. Teď v létě se konečně zpomaluju tenisem nebo přírodou na Šumavě. Zelenou, modrou a stromy! A ve městě je pak na to dobrý prosecco a olivy :)“

Dita Přikrylová / zakladatelka Czechitas: „Píšu ti z Lefkády, z Řecka. Tak se zpomaluju já – kiteováním. Když jsem v ČR, makám naplno, jsem busy i včetně víkendů. Ale vím, že jednou na měsíc nebo dva někam odjedu a zpomalím. Pracuju sice z kavárny, ale mám slané vlasy a žabky a vím, že večer „po práci“ si vezmu kite a užiju si vítr a slunce. Večer ze stanu navíc pozoruju západ slunce a to mě neskutečně dobíjí. Člověk by neměl zapomenout na věci, které mu dělají radost a dodávají mu energii. Pro mě je to kiteboarding.“

Jana Částková / Digital Specialist v Redbullu: „Bude to znít jako klišé, ale zpomalování je o stavu mysli a o tendenci udržet si nadhled. Tím pádem na sebe totiž nevyvíjíš takový tlaky. Vždycky je potřeba stíhat deadlines a pushovat všechno dopředu, ale taky je potřeba si uvědomit, že když nejde o život… Je potřeba se rozhodovat podle svých hodnot a svůj čas věnovat jen tomu, čemu věříš. Jinak se nám energie přestane vracet. Odpočívám tak, že kombinuju aktivity body & mind. Jako plavání, běhání, jóga, hory ve všech obdobích a když se zadaří tak surfing. A to jsem pak v sedmém nebi :)“

Miloš Bartošek / Senior Consultant, Strategy & part of PwC network v Londýně: „Život neberu jako cestu za cílem, ale cíle na cestě životem. Práce i osobní život mě zavedli do mnoha koutů světa a díky práci s klienty a lidmi, které ve světě potkávám, nemám o impulzy nouzi. Jen čas na jejich obrat v nápady a realizaci, mi chybí. Proto svůj dosti kočovný cirkus denně na pár minut zaparkuji a noční chůzí Londýnem nebo jinudy, kde zrovna jsem, se prochodím k reflexi nad právě proběhlým dnem. Jindy na pár dnů utíkám od reality na rodnou, malebnou Hanou, kde můžu své myšlenky sledovat stejně jako vítr čechrající lán obilí. Pomáhají i víkendové cesty za přáteli, se kterými můžu probrat perspektivu a náhled na ten náš kompletní svět.“

Láďa Trpák / majitel ZOOT.cz: „Vypadnu do lesa a nechci nikoho vidět.“

Vychytávky, které vám při zpomalování mohou být po ruce:

Zpomalovací web PAUS
Meditační aplikace Headspace
TED Talks zaměřené na zpomalování se
„Pomalé“ magazíny jako Kinfolk
Čtení knih (třeba také s námi v naší nové FB skupině)
Učit se nové jazyky s Duolingo

A pár zajímavých citátů nakonec:

Důvod pro to, že všechno bylo lepší tenkrát, když všechno bylo horší, je ten, že když bývalo všechno horší, bylo ve skutečnosti možné zažít příjemné překvapení. Dnes, ve světě, ve kterém žijeme my, bohatí, průmysloví občané s očekáváním dokonalosti, můžete v nejlepším případě doufat, že ta věc bude tak dobrá, jak čekáte. Nikdy nebudete příjemně překvapeni, protože vaše očekávání už jsou nebetyčná. Tajemství štěstí spočívá v nízkém očekávání.“

http://www.cteninavikend.cz/15-2015-paradox-volby/

„After a month of not having a phone, I don’t notice the empty pocket. I walk out of my room regularly without a device. Walk through the park. Eat dinner. No devices. I don’t feel phantom vibrations.There is a serious psychological and emotional difference when I’m not shackled to a device that is constantly begging for my attention.“

https://medium.com/@lanewood/one-month-with-no-phone-5e9d57919f06

The study found that productivity per hour declines sharply when the workweek exceeds 50 hours, and productivity drops off so much after 55 hours that there’s no point in working any more. That’s right, people who work as much as 70 hours (or more) per week actually get the same amount done as people who work 55 hours.

http://qz.com/386166/how-successful-people-work-less-and-get-more-done/?utm_source=www.cteninavikend.cz&utm_medium=Cteni-na-vikend&utm_campaign=Cteni-na-vikend

unnamed

Další čtení:

http://into-mind.com/2014/12/11/10-ways-to-de-stress-your-day-hour-by-hour/

https://hbr.org/2015/04/how-to-overcome-burnout-and-stay-motivated

http://lifehacker.com/emotional-intelligence-the-social-skills-you-werent-ta-1697704987?utm_source=www.cteninavikend.cz&utm_medium=Cteni-na-vikend&utm_campaign=Cteni-na-vikend

 

Jestli jste dočetli až sem, jste super! A když mi napíšete, jak se zpomalujete vy, budu mít velkou radost.

– thea

 

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers: